Kalorie & Ernæringsberegning

Hvor meget kan du tillade at spise af kalorier dagligt og hvordan bør de fordeles, for en kalorie er jo ikke bare en kalorie.

Det hjælp jeg mange med at beregne og du får en fin oversigt (se billede – copyright)

 

Sådan bør dine kalorier fordeles:

Kalorier bør fordels efter din kropsbehov, uanset om du skal tabe dig, øge vægten, eller holde vægten i en sund energibalance.

Og vigtigt er også at hvis du skal tabe dig, så bør du minimum en gang om måneden få dig en ny beregning.

Dine kalorier skal fordeles på den rette mægde protein, fedt & kulhydrater, der er ikke lige meget hvordan de fordeles.

Meget tæller med – din hverdag, om du motioner, har du en sygdom osv. Derfor får du altid også et spørgeskema før denne beregning udføres.


Din højde – vægt, alder & køn er vigtigt!

Udfra din højde og vægt beregner jeg en personlig kalorie og ernæringsberegning til dig. Disse kcal udregnes så du får et overblik over hvor mange gram protein fedt og kulhydrater din dagskost bør består af.

Det er også ud fra sådan en beregning jeg danner personlige og vejledende kostplaner.

Der tages hensyn til om du fx har Diabetes eller PCO m.v. eller om du er helt rask.

Du bestiller den lige her eller du kan sende en sms eller ringe til 22 98 96 98 eller en E-mail: info@vaelgdetgodeliv.dk

 

Vælg Det Gode Liv – kalorie & Ernæringsberegning, Vægttab, vægtøgning, Energibalance